IK MOET VAKER BLOGGEN :)

26 mei 2013 - Pukekohe, Nieuw-Zeeland

Jeetjemineetje, de laatste blog was 8 mei, Ties z'n verjaardag, inmiddels is het 26 mei, Sanne Rutgrink+Sanne van Bemmelen+Ilona Bartels hun verjaardag!, enne geen verhalen van mijn kant.. Sorry daarvoor. Sanne's en Ilona van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!

Eindelijk kon ik zonet het fotoboek van mijn ouders bekijken. Wat is het mooi geworden, en wat voelt het speciaal om er in voor te komen! Erg mooie foto's van een mooie reis door een prachtig land. Het zette me aan het denken dat ik toch echt meer foto's moet gaan maken van alles wat ik mee maak hier. En dat ik nog maar zo kort de tijd heb dat ik er nog even lekker van moet gaan genieten!

Ik heb het erg naar mijn zin hier bij de familie Raine/O'donnell. Het gaat goed met mij, het weer is nog redelijk goed en de kinderen zijn lief voor me ;) Ik maak mijn dagen vol met Lynda. Soms gaan we eropuit naar de speeltuin en soms spelen we lekker samen thuis. Maar elke dag proberen we wel even buiten te zijn geweest. Even naar de mall lopen om iets lekkers te halen of gewoon om winkeltjes te bekijken. Inmiddels heb ik drie aupairs in de omgeving waar ik mee afspreek. Ook hadden we vorige week een playdate geregeld voor Lynda. Er was een jongetje van haar leeftijd daar waar ze lekker mee kon spelen. Goed voor haar om zo ook met andere kinderen te leren omgaan. Oh en met Lydna ben ik goed bezig met potty-training. Elke keer als zij Jagggg zegt check ik en zet haar gauw op het potje. Dit heeft geresulteerd in 3 keer een poep op het potje en al meerdere keren een plasje! En al is ze pas 18 mnd, ze doet het super! Verder begrijpt ze al zoveel, het is elke dag leuk om met haar door te brengen. Sinds afgelopen woensdag volg ik een cursus: " peaceful family communication". Het is een cursus waarin je de vaardigheden leert om met lastige thuissituaties om te gaan. Aan het einde krijg ik een certificaat, dus deze zal mooi op mijn CV komen. Het is voor mij gemakkelijk te volgen, daar ik mijn Kanjertraining certificaat al heb. Dit is ook een sociale vaardigheidstraining. Het is dus allemaal een beetje dubbel, maar het is goed als opfrissing en om alles weer toe te passen op de kids hier en gewoon om het straks op mn CV te hebben. Ook geeft het me weer een reden om het huis uit te gaan en andere mensen te ontmoeten.

Afgelopen weekend ben ik terug naar Pukekohe geweest. Wat is het een rondeind zeg met de trein en de bus. Het was zo dat Clelia en Steve er niet waren, die waren lekker weekendje weg. Voor mij de mogelijkheid om lekker veel tijd met de kids door te brengen, samen met de oppas Brooke. Het is uiteindelijk een erg leuk weekend geworden, waarin ik ook nog even op visite ben geweest bij Anneliese en de kids! Super! Zondag kwamen Clelia en Steve weer terug. Nog lekker bijgekletst en toen weer terug naar Milford. Weekend ook mijn haar gesteild, en wat ben ik er blij mee. Het maakt het zoveel makkelijker, even borstelen en klaar! Dus gisteren heeft Julie mijn haar ook weer gesteild met haar stijltang. Het jammere is alleen dat ik vanmorgen ben gaan zwemmen, en mn haar dus gelijk weer in de krul is gesprongen ;) Maar goed.. Lekker even baantjes getrokken met Julie op de zondagmorgen. Ik wil ook een stijltang kopen!! Zo'n goede, waarbij mn haar de hele week steil blijft. Ook heb ik de vrijdag voor dat weekend een tweede gaatje in mn oren laten schieten. Wilde ik al een tijdje, liep langs de pharmacie, en dacht laat ik t gewoon doen. Was op zich wel grappig. Ik had natuurlijk Lynda bij me en die bleef maar jammeren, die dacht dat ze haar pijn zouden gaan doen. Ik kon haar maar niet geruststellen, achteraf was ze gelukkig weer helemaal happy en konden we weer lachen.

Sorry dat alle verhalen niet helemaal chronologisch geplaatst zijn, is beetje lastig als het te lang geleden is.. Maarre ik ben dinsdag met Lynda naar zwem-playgroup geweest. Wat een ervaring.. Lynda 17mnd oud gaat onderwater, wordt erin gegooid en van alles. Gelukkig kon ze er uiteindelijk ook om lachen en had ze er plezier in. Ze kan meer dan je van te voren denkt blijkt wel weer. Daarna is ze in bad ook veel makkelijker, water over de hoofd kan allemaal gewoon; waar ze normaal begon te gillen..

Oooh ik heb kaartjes voor de ALL BLACKS!!! Woehoe ben zo trots erop.. haha. Is toch zeker wel iets wat je gedaan moet hebben in NZ, een all blacks-rugbywedstrijd. 8 Juni The All Blacks vs France.

Als iemand van jullie een baan in het onderwijs tegenkomt, laat het me weten.. Ik wil heel graag weer lesgeven als ik terugben! Maar helaas zijn er nog niet zoveel vacatures online te vinden. Ik merk dat ik al heel erg aan het kijken ben naar als ik terug ben. Het is een raar idee om Nieuw-Zeeland te moeten verlaten, maar ook fijn om mijn vrienden weer te kunnen zien en de Nederlandse gewoonten weer te kunnen gebruiken. En het Nederlandse eten!! Maar natuurlijk heb ik nog 2,5 maand en moet ik die zeker gebruiken om nog van deze kant van de wereld te genieten.

Volgens mij is er verder niks leuks/spannends/gaafs/vervelends gebeurd, dus niks meer te vertellen, buiten mijn Slippartij in de parkeergarage, hihi ;)

Xx tot de volgende keer maar weer xX

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sabine:
    26 mei 2013
    Heee Anja,

Wat betreft vacatures... :( ik ben ook op zoek natuurlijk, want na de zomervakantie kan ikop die school waar ik nu zit niet blijven. Ik check elke dag http://www.onderwijsvacaturebank.nl alleen de laatste tijd komt er niet veel nieuws op. Ik weet dat ze nu alles intern via alle stichtingen aan het regelen zijn en daarna komt het pas naar buiten. Ik zou zeggen, hou de site in de gaten, maar ook unicoz.nl en de andere stichtingen rondom Zoetermeer :)

Enjoy your last months :) xx
  2. Wereldreiziger..:
    26 mei 2013
    Haha Sabine dat is nou precies wat ik doe. H0u alle sites in de gaten. Maar bedankt voor het meedenken:-)