iets grotere update

19 november 2013 - Whangaparaoa, Nieuw-Zeeland

Sorry, de kleine update werd verzonden zonder mijn toestemming, beetje vervelend, maar weer opnieuw begonnen. Het park is dus erg mooi, we hebben er zelfs Lucy's verjaardagsfeestje gehad. We hebben een makkelijk feestje georganiseerd, gewoon lekker n het park, makkelijke bal spelletjes, boompje verwisselen. Barbeque aan en lekkere hapjes!
Verder ben ik met Vera aan het plannen geweest! Vera komt me ophalen de 17e januari!! Ze komt deze kant op, ik laat haar een klein beetje van Nieuw Zeeland zien en dan rond de 31e gaan we samen richting Zoetermeer! Ik ben zooo blij! Dit betekent dat we samen kunnen terugvliegen, wat het allemaal wat aangenamer maakt!
Deze week wordt Lynda 2 jaar! Aanstaande zaterdag is ze jarig, het is al zo'n grote meid! Iedereen die ik tegenkom denkt dat ze al veel ouder is, omdat ze al zoveel ken en lekker een eigen willetje heeft!
Ook zal ik nog wat kleine probleempjes laten weten..
(afgelopen) Zaterdag was ik alleen thuis, omdat de familie een dagje weg was..Ik ben de badkamer aan het opruimen, matjes aan het oppakken van de vloer, buig over naar de andere kant en BAM stoot ik toch even hard mijn hoofd. Ik heb nu zo'n mooie blauwe bult opmijn voorhoofd, en voel me wel een beetje dom. Het deed echt wel erg pijn, nog steeds eigenlijk, maar heb het direct gekoeld. Toen op zondag hielp ik Julie met het avondeten voor te bereiden. De aardappels (met knoflookboter) waren klaar en stonden al een tijdje uit. Toen voor het opdienen moesten ze in een mooie schaal (Pannen gaan hier niet op de tafel!) Ik gooi de aardappels in de schaal, waarop er een ontsnapt en op mijn teen valt! Jeetje dat doet pijn, maar ik dacht maak het eerst even af. Tot het wel heel erg pijn ging doen en ik m toch maar opraapte. Na het eten bedacht ik me dat het nog steeds pijn deed en heb ik er wat ijs op gedaan, waarbij ik opmerkte dat ik 3 kleine blaren heb op mijn voet! Van die stomme aardappel! gelukkig doet het niet meer zoveel pijn en kijk ik de volgende keer wat beter uit!
Dan zondag wilde ik mijn camera gebruiken waarbij ik opmerkte dat mijjn lens niet was ingeschoven, de camera was uit maar de lens was uitgeshoven! Dus ik de campera aandoen en uit, en hetzelfde! Lens wilde niet naar binnen. Systeemfout! Nou wist ik dat ik de dag ervoor het kaartje zomaar uit de computer moest halen omdat de computer ermee ophield, ik had m dus niet netjes verwijderd van te voren. Dus ik dacht dat dat het was. Kaartje eruit, hielp niets! Ik op internet zoeken, staat dat je m helemaal uit elkaar moet halen.. Daar heb k het gereedschap niet voor. Of laten repareren, waarbij ze zeiden dat het goedkoper is een nieuwe te kopen! En ik kan je vertellen dat het geen goedkoop toestel is! Dus ik wist het niet.. Het is niet echt dat ik geld over heb om een nieuwe camera te kopen, zonder het beste advies van mijn vader.. Dus ik op whatsapp, om half twaalf: Pap, ben je nog wakker? Ik heb een probleempje met mn camera! Gelukkig kon hij mij helpen en heeft ook wat websites opgezocht. Uiteindelijk met een beetje geweld, doet de camera het weer! Nouja.. de lens gaat weer naar binnen en de systeemfout is weg.. Ik heb hem verder nog niet uitgeprobeerd..
Dat zijn de kleine probleempjes gaande.. Maar gelukkig ook weer goed gekomen.
Dan hebben we hier nog iemand op bezoek. Een vriendin van de familie, uit Engeland. Caroline, komt hier twee weken logeren om uit te vinden of ze weer terug naar NZ wil komen om te werken, zoals zij eerder al gedaan heeft, of dat ze gewoon in Engeland blijft. Enn natuurlijk om de familie hier op te komen zoeken.
Ik hoorde ook dat Sinterklaas dit jaar toch met zijn lieve zwarte pieten is aangekomen in Nederland. Ik heb hier ook in een pesoonlijke post wat chocolade letters otvangen en zal deze namens Sint en Piet in de schoenen doen binnenkort, moet even een goed moment en goed verhaal (uitleg waarom je snoep in je stinkende schoen rijgt) uit zoeken/bedenken.
Ik wil oma via deze weg alvast een hele fijne verjaardag wensen vrijdag en zaterdag! Van harte gefeliciteerd.
Ik wil Saskia H. via deze weg heel veel succes wensen met de laatste loodjes, En ik hoop van harte dat jullie gauw met de kleine kunnen spelen!
Dan wil ik Marit B. via deze weg heeeeeel veel plezier op school wensen, want de kleine meid is alweer 4 jaar oud!
Patricia natuurlijk!, sorry het was te laat voor een kaartje of smsje! Maar via deze weg nog van harte gefeliciteerd, hoop dat je er een leuk feestje van hebt gemaakt!

Goed dat was het voor nou..Ik hoop dat ik jullie voor de kerst nog spreek ;) Ik zie jullie allemaal gauw weer, zolang is het niet meer! Sinterklaas, kerst, oud en nieuw en dan ben ik alweer bijna thuis.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Colette:
    19 november 2013
    Ineens is daar een einddatum! Het duurt nog meer dan 2 maanden dus volop genieten, zou ik zeggen. Zeker met al die komende feestdagen is het erg bijzonder dat je nog aan de andere kant van de wereld bent. Enjoy you stay.
  2. Kees Jutte:
    19 november 2013
    Wat een pech allemaal, ik hoop dat het nu voorbij is. Zaterdag ga ik naar de verjaardag van je oma.
    Zal ze de groetjes doen van, alhoewel ik denk dat ze die toch wel krijg via Skype van jou.
    Groetjes vanuit een koud Nederland.

Kees Jutte
  3. Wil Hamelinck:
    20 november 2013
    Hoi Anja,
    Ik ben weer helemaal op de hoogte. Leuk dat Vera 17 januari (ben ik jarig hihi) naar je toe komt. Leuk hoor! Geniet van de mooie dingen en het samen zijn. Nog heel veel plezier, want voor je het weet ben je al weer terug. Lieve groetjes.