tickets zijn betaald!!

28 november 2013 - Whangaparaoa, Nieuw-Zeeland

Eindelijk staat alles dan vast. 17 januari vertrekt Vera vanaf Schiphol en 19 januari, nz tijd, komt ze hier aan in Auckland. Ondertussen zal ik dan de Van opgehaald hebben. Ik heb onze slaapplek maar even omgedoopt tot Van. als in camperVan en caraVan. Het is nou niet echt een camper, maar het is meer dan een auto. Het is eigenlijk een auto met bed en keukentje. Dus.. de Van! Ik heb m opgehaald en haal daarmee dan ook Vera op. Ik moet nog even gaan bedenken hoe ik dat ga doen met al mijn bagage maar dat is gelukkig van ies latere zorg. Wij zullen dan een deel van het noordereiland gaan bekijken, zodat ik Vera kan laten zien waar ik geweest ben en gewoond heb. Dan op 31 januari vertrekken Vera en ik samen vanuit Auckland richting huis.. We doen dan nog wel even een tussenstop in Dubai, zodat we dat land ook van ons lijstje kunnen strepen. We gaan daar het een en ander bekijken en dan verder vliegen. Op 1 februari komen we aan op Schiphol na een lange maar zeer goede reis. hoop ik althans..

En natuurlijk, zoals jullie van mij gewend zijn, ging het betalen van de tickets niet zoals gepland. Donderdags heb ik met Roxi gebeld of ze voor mij en Vera vliegtickets kon regelen die wat goedkoper uit zouden pakken dan die van de vliegwinkel. Op vrijdag belde ze mij dat het allemaal gelukt was en dat ik moest kijken of ik ze wilde hebben. Ik heb ze dus direct naar Vera doorgestuurd en op zaterdag kon ik Roxi bevestigen dat we graag die vliegtickets wilden. Dus ik wilde die zaterdag gelijk naar Takapuna om ze te betalen. Want ik dacht gelijk gedaan, ook weer opgelost.. Helaas ging dat even niet door. Ik kom in de winkel aan en toen het tot betalen aan kwam wou mijn nl pinpas niet werken. Dus ik dacht, laat ik hem in de machine eens proberen. Ik dus langs alle verschillende geldautomaten in de strand, want ik laat het er niet gelijk bij zitten. Werkte allemaal niet. Er zat dus niks anders op dan weer naar huis. Nouja.. even nog bij Roxi thuis langs geweest, want ze was toch klaar met werken.
Dus kom ik thuis en bedenk ik OOOOOjaaaa. die ING heeft AANPASSINGEN gedaan.. Ik moest mijn settings veranderen. Dus ik op internet en zie meteen dat mijn pas inderdaad op europa staat in plaats van Wereld. Veranderd en dat was het enige.. Toen dinsdags, aangezien Lynda nu op preschool zit, kon ik naar Silverdale naar de bank om alles te regelen. Ik naar binnen, werkt mijn pas verdorie weer niet in de automaat van de bank. Dus ik weer naar buiten om die automaat te proberen. Ik tik een bedrag in wat ik wil, kan zelfs zien wat de wisselkoers is en wat het in euro's is.. Dus... OKE.. Nee duss. Doet ie t weer niet. "insufficient funds". Ik wist zeker dat er genoeg geld op mijn rekening stond, dus dan moet het aan de automaat liggen.. Beetje minder geld.. Gelukt.. Eindelijk. Ik weer naar binnen, terug naar die vrouw, met mijn geld.. Vraag ik haar het geld op mijn rekening t zetten en het dan over te maken naar de winkel voor mijn tickets. En zelfs dat ging niet zoals gepland. Lukte maar niet, toen bleek uiteindelijk dat de vrouw in het verkeerde scherm zat, weet niet welke, in ieder geval niet het scherm voor overmaken! Dus.. Nu . De tickets zijn betaald, de Van is gehuurd en de reis wordt aan gewerkt!! Super.

Veel wordt mij gevraagd of ik nu wel naar huis wil. Ik vertel iedereen dat ik er onwijs naar uitkijk om weer naar Nederland te gaan. Soms krijg ik daar gemengde reacties over, dus hier maar even korte verklaring. Ik heb een heel leuk, maar ook bewogen tijd mee gemaakt in Nieuw-Zeeland. Het is niet dat ik nu direct weg wil, maar ik heb wel het gevoel dat het zo goed geweest is. Het is genoeg. Ik kan weer op huis aan. Zolang wilde ik niet naar huis, omdat ik vond dat ik nog meer moest doen hier ofzo. Maar nu met de planning en dat alles werkelijkheid is, en alles vaststaat heb ik er ontzettend veel zin in. Nog even kerst en oud en nieuw door en dan komt Vera alweer langs! Super!!

Ook hebben we zaterdag Lynda's verjaardag gevierd. Ze is nu 2 jaar en gaat twee keer per week naar preschool van half 9 tot half 4. Ze vindt het erg leuk, maar het is nog wel even wennen. Ook is ze nu al iets meer dan een week uit de luiers. Ze heeft helemaal geen luiers meer aan gedurende de dag. Alleen snachts als ze naar bed gaat. Ze doet het onwijs goed en heeft bijna geen ongelukjes. Ze laat ons weten als ze moet, of wij zetten haar op het potje.
Zelfs toen we gisteren van half 3 tot 6 de deur uit waren, is ze droog gebleven. Natuurlijk had ik t potje mee genomen voor als ze erom zou vragen, maar ze is een kanjer!
Ze is op haar verjaardag erg verwend, ik had haar een kassa cadeau gegeven, maar met alles wat tegenzit kan dit er ook nog bij.. De kassa werkte niet. Dus weer terug naar de winkel.. Zo stom, want ze vindt m geweldig! Gelukkig bedacht Julie zich dat ze nog een kassa in de berging had van toen Lucy jonger was, dus toen hebben we die te voorschijn gehaald.. Lynda ook weer happy.

Voor nu is dit geloof ik het meeste wel weer.. Oja.. nog een dingetje, heb al wat kerstkaarten verstuurd.. Bedenk ik me dat ik wrs Inges kaart zonder adres verstuurd heb.. Ik had r adres niet maar wel alvast kaartje geschreven. Toen met postzegels plakken dacht ik oja, moet het adres nog even erop schrijven, maar dus helemaal niet meer aan gedacht, want ze zijn allemaal onderweg. Ben benieuwd wat er met die kaart gaat gebeuren, ben bang dat ik een nieuw kaartje moet sturen.. Je zult wel denken, das vroeg, maar kerst is al over een maand.. En.. hier zeggen ze dat de kaartjes voor 20 nov op de bus moeten om nog op tijd te zijn :S Zal volgens mij wel meevallen. Het voelt hier sowieso niet alsof kerst eraan komt.. Het is hier heerlijk weer.. wat me weer op iets anders brengt.. We zaten maandag zonder water.
We hebben hier namelijk twee grote watertanks buiten staan die ons van water behoren te voorzien.. Dit was niet het geval.. We deden de kraan open en er gebeurde niets, Niks, Noppes. Water was op.. Geen regen voor lange tijd, betekent geen water meer.. Zo stom..Ook niet eens even een waarschuwing.
Gelukkig heefft julie met wat doorvragen kunnen regelen dat we smiddags weer water hadden. Want ze zeiden namelijk de volgende dag pas.. maarja met de pottytraining van Lynda, het niet kunnen doorspoelen van de wc met 6 mensen in een huis, geen water om te douchen/handen wassen.. Gelukkig is Julie een beetje een doordrammer ;)

Dat was het nu dan echt.. Houdoee of See ya

1. Wil Hamelinck:
    28 november 2013
    Nog heel veel plezier de laatse weken en straks gezellig met Vera. Leuk hoor en dan samen gezellig terugreizen. Geniet ervan. Groetjes Wil
  2. Kees Jutte:
    28 november 2013
    Ik heb gepraat met je moeder op de verjaardag van je oma,wist dat je zus je ging halen en dat jullie samen naar Nederland reizen. Nog veel plezier saampjes en een goede reis naar Nederland
  3. Tante Marianne:
    29 november 2013
    Nou Anja, ik ben blij dat het goed met je gaat, en dat je er naar uitkijkt dat je je zus nog veel wilt laten zien.
    Groetjes.
    tante Marianne.