Taupo

8 december 2013 - Whangaparaoa, Nieuw-Zeeland

Dit weekend ging ik op het allerlaatste moment met nog twee anderen naar Taupo. Denise was mee en ik heb een nieuw meisje, Lena, leren kennen. We hadden niet het beste weer, maar gelukkig hebben we toch geluk gehad. Elke keer als we iets wilden bekijken klaarde het een beetje op en konden we toch mooie foto's maken. Niet te vergeten dat het zo'n 3,5 uur rijden is naar Taupo. Op zaterdag vertrokken we en bij aankomst hebben we wat geluncht en zijn we naar het hostel gegaan om een kamer te boeken. Kamer gereserveerd en er gelijk op uit. Naar de Huka Watervallen. Jeetje wat is dat mooi. Het water is zo blauw van kleur. Het water is zo krachtig, het stormt echt door die rivier heen. Het was erg mooi om te zien. Toen op weg naar onze boottocht zijn we nog even op de lookout wezen kijken en hebben we nog even lekker zitten genieten van het zonnetje. Om 5uur hadden we een boottocht gepland. Deze boottocht nam ons naar de Maori carvings. Dit zijn uitsneden in de rotsen die de Maori's achter hebben gelaten.. Bekijk ze maar eens op de foto. De boottoch duurde 2 uur.. Waarvan ik het eerste halfuurtje even een dutje heb gedaan, want ik was zoo moe van de reis! De carvings waren mooi om te zien, maar gelukkig hadden we kortingsbonnen, want het was het volle bedrag niet waard. En dat doen we dus ook niet nog een keer. Ach het was een lekker boottripje, maar dat was het dan ook. Daarna terug naar het hostel. Ik weer een dutje gedaan en toen wat gegeten. Na het eten even uit geweest en rond 12 uur lagen we in bed. We deelden de kamer met nog drie andere jongens. 2 Ieren en 1 duitser. De Duitse jongen kwam om 2 uur snachts tuhis en deed gelijk het felle licht aan. En begon zijn avondeten eens uitgebreid te eten.. Wat ik nou niet echt uit kon staan rond die tijd. Dus ik heb gevraagd het licht uit te doen, wat hij na 5 keer uiteindelijk begreep.. (Dronken>!) Toen om 3 uur kwam hij weer terug en besloot hij eens uitgebreid met zijn duitse vriendinnetje te gaan skypen, niks geen oordopjes in, uitgebreid luid in de kamer.. Was ik dus niet zo blij mee.. Het gesprek duurde zo'n twee uur, geirriteerd dat ik was, maar geen zin in discussie. Uiteindelijk dus niet echg bijgeslapen en om 6 uur weer wakker :( Nog even blijven liggen tot 8.30 en toen wezen douchen. Vandaag, zondag, zijn we dan nog naar de thermal pools geweest. Jeetje wat is dat een belevenis. Je stopt dus ergens bij een park. Loopt 5 minuutjes en komt dan bij een bruggetje waar wat jongeren in het water liggen. Het ziet er gewoon uit als de grote rivier, dus niets bijzonders.... Tot je je voet in het water zet. Dat is gewoon een heel heet bad! Wij dus gelijk omgekleed en even heerlijk gerelaxed in het hete water. Tot we het niet meer konden uitstaan en we er maar weer uit gingen. Weer omgekleed en terug naar de auto. Op weg naar de craters of the moon. Dit zijn soort kraters.. gaten in de grond waar hete lucht uit komt. Ik kan het eigenlijk niet zo goed uit leggen.. maar het heeft allemaal te maken met de thermal dinges. Dus ook wat kokende modderpoeltjes gezien. Niet bijzonder, ik denk dat er betere plekken zijn om dit te bekijken. Toen wezen lunchen bij de Heliped. Het eten was helaas niet goed. Ik had een steak sandwich waar allemaal stukjes in de steak zaten die niet te kauwen waren.. Jammer, maar ach, de patatjes waren goed te doen.. Toen op weg naar het vulkanisch museum. Tien dollar entree, die ook weer weggegooid was. Het was nog kleiner dan onze huiskamer.. Maar ach wel mooie film bekeken over de aardbevingen in Christchurch van 2011. Hoop duidelijker. Daarna richting huis en onderweg nog even gestopt in een plaatsje waar allemaal "beelden" zijn bij elke winkel, van golfplaten. Erg leuk gedaan. Een pukeko uit golfplaat. Leuk bedacht, weet niet waarom. Toen na een hoop uren rijden eindelijk thuis. Blog bijwerken en naar bed, want moe ben ik toch zeker nog wel. okal heb ik op de terugweg het merendeel geslapen. Foto;s komen later.. Want daar heb ik nu geen tijd voor en zin in.. ;) Toch weer op de hoogte. NOG 40 DAGEN en dan ben ik klaar met werken!! JEEEEEEEEEEEEJ Heb er zin in, kijk er onwijs naar uit om rond te reizen en lekker naar HUIS te gaan

1. Marc:
    8 december 2013
    Leuk om weer te lezen. Geniet er nog van met de vriendinnen.