birthday blog

8 mei 2013 - North Shore, Nieuw-Zeeland

Goed maar weer beginnen waar de vorige blog geëindigd is.. en het erge is dat ik daar zelfs een kalender en kladblok bij nodig heb, want het is veel te lang geleden. Ach betekent iig dat ik lekker druk bezig ben, en geen tijd-geduld heb om de blog bij te houden.. sorry daarvoor!

Het is de afgelopen weken super geweest hier in Milford! Ik heb het onwijs naar mijn zin en ik heb zeker een goede stap gezet door naar deze familie te verhuizen! Goed een update, de zaterdag na mijn laatste blog heb ik Duncan, Dee en Amelia ontmoet, Amelia is een vriendinnetje van Lucy en Dee een vriendin van Julie. Leuk gezin, en we hebben samen savonds gedineerd, wat een gezelligheid en een heerlijk eten. De volgende dag zijn we naar Devonport geweest, dit is een havenplaatsje niet ver hier vandaan, je zou daar de ferry naar Auckland city kunnen nemen.. was dus ook een geweldig uitzicht over het centrum! In devonport zijn we eerst in de speeltuin geweest en daarna wezen lunchen bij de haven. Heerlijk fish and crabcakes op, yumiie. De week erna heb ik op woensdag een dagje meegelopen bij Lucy in de klas. Het was interessant om te zien hoe Lucy in de klas is. Verder was het voor mij niet heel interessant, ik ging namelijk om wat van het onderwijs te zien, maar we hebben die dag niks gedaan, niks educatiefs dan.. we begonnen smorgens met even korg gesprekje, daarna gingen we naar room 7, 5-jarigen, om armbandjes te gaan maken. Wel leuk idee trouwens. Eerst veiligheidsspelden met kraaltjes versieren door de kraaltjes eraan te rijgen. Daarna alle veiligheidsspelden aan een elastiek rijge. Om vervolgens een prachtig armbandje klaar te hebben. Ik heb heel veel geholpen en veel armbandjes dus afgekregen. Die vrijdag had Julie een wijnproeverij geregeld voor haar collega's en nog wat vrienden, hier beneden in een cafeetje. Ze dacht dat ze rond 10 uur thuis zou zijn... dat werd wel veel later. Ze kwamen thuis met nog 5 anderen. Waaronder de ouders van Paris. Ze hebben hier, beetje aangeschoten, nog wrat meer gedronken. Uiteindelijk heb ik als BOB de ouders van Paris naar huis gereden, die waren een beetje bang, omdat ze zo laat waren. Lucy was met Leila bij Paris en Mimi,oma, was daar om op ze te passen. Toen we aankwamen was Mimi gelukkig niet boos. Leila was nog op en Lucy lag in bed te slapen. We namen de twee meiden mee naar huis, die thuis gelijk in bed doken. Daarna gingen de andere twee vrienden met de taxi naar huis. Een collega bleef slapen, in mijn kamer.. omdat ik 2 tweepersoonsbedden heb. Gelukkig geen last van haar gehad. Smorgen heerlijk ontbeten en daarna naar de school voor de carnival fair. Er werd van alles georganiseerd en verkocht om geld in te zamelen voor de school. Onder andere werden de armbandjes voor tien dollar verkocht. Wij gingen uiteindelijk naar huis met heeeel veel boekjes, want aan het einde toen er nog veel spullen verkocht moesten worden ging alles in de sale.. je mocht een plastic tas vullen voor een dollar, dus allemaal leuke kinderboekjes ingeslagen voor Lynda. Ooh en 5 tassen plantjes voor 3,50! Kwam door een misverstand, op zich wel grappig. Julie had drie tasjes gevuld in de sale voor 3,50.. we hadden de tasjes laten staan om later op te halen. Toen Julie ze later op ging halen ging Lucy haar helpen. Het was alleen zo dat Lucy daar veel eerder was dan Julie en Julie niet wist dat Lucy al 2 tasjes mee had genomen. Julie kwam dus aan en er was nog maar een tasje over.. ze mocht, na excuses van de plantenvrouw, 2nieuwe tasjes vullen. En als ze wou haar geld terug.. goed, Julie zet de plantjes in de auto en komt bij ons terug waar ze Lucy ziet met 2 tasjes plantjes.. oeps.. ach uiteindelijk een mooi gevuld bealkon voor 3,50. Uiteindelijk heeft de school die middag geloof ik 9000 dollar opgehaald!

OH die week kreeg ik ook een berichtje op facebook van Ewe Baby. Dit is een facebook die een vriendin van mij gestart is. Zij maakt en verkoopt wollen kinderkleertjes en schoentjes. Je kunt bij haar bestellen als je interesse hebt. Helemaal niet door en allemaal organisch geloof ik, maar dat kan zij veel beter uitleggen..:-) Het is Rowan die het maakt. Een vriendin die ik op de camping in Frankrijk heb leren kennen. Heb haar daarna nog twee keer bij haar thuis opgezoccht in Engeland. Zij is tegelijkertijd met mij naar Nieuw-Zeeland geemigreerd. Ik ben na de kerst ook 10 dagen bij haar op bezoek geweest in het mooie Napier!

23 april.. een half jaar Nieuw-Zeeland!! Jeetje wat is het snel gegaan en wat is er veel gebeurd! Het was een prachtige dag met een geweldige regenboog, hele mooie foto van gemaakt! Dit was trouwens ook de week dat John zijn baan is begonnen in Wellington. Hij is dit keer op zondagavond vertrokken omdat het de eerste keer is. Ik ben nu dus overdag alleen thuis, grotendeels met Lynda natuurlijk. Het gaat een stuk makkelijker voor mij omdat ik niet meer Lynda bij haar vader hoef weg te plukken. Lucy heeft 2 weken vakantie en heeft dus lekker geen huiswerk en kan leuke dingen doen. Op zaterdag 29 april ga ik smiddags naar Fleur toe.. fleur is een nederlandse aupair die hier vlakbij werkt n woont..

Ik ga met de bus, en moet uitstappen na het groende cafeetje.. uhm dine kwam ik niet tegen en ik dacht dat ik er was dus stap uit. Bel Fleur op om te vragen hoe ik moet lopen, en ze vertelt me dat ik veel te vroeg ben uitgestapt.. ik was nog niet eens in de goede bay.:-) dus ik wachtenop de volgende bus, die kwam gelukkig tien minuutjes later. Meestal is het hier een keer in het uur isn het weekend, maar wat dat betreft was ik bij de goede halte.. dus ik de bus weer in de buschauffeur gevraagd of ik op hetzelfde kaartje mocht reizen. Na een hoop onbegrip en uitleh mocht het. Erg vriendelijke man, die me gelukkig ook wilde vertellen waar ik zijn moest, hij stopte de bus voor mij waar ik zijn moest. En zo kwam ik bij Fleur. Ze gaf een bbq vanwege haar verjaardag op maandag, en omdat het op zaterdag mooi uitkwam met de queensnight waar we savonds naartoe zouden gaan.

HEerlijk gegeten en op naar Auckland met de bus. In rood-wit-blauw en oranje accenten as ik er klaar voor. En wat was het een geweldig feest, lekker nederlandse muziek, niet perse nederlands talig.. maar jeetje de muziek is echt veel beter in nederland dan hier.. uh.. heel veel nederlanders op het feestje. Ik denk dat 90 procent nederlands sprak. Erg leuk. Uiteindelijk was ik om 3uur snachts thuis:-) nou dan moet het een goed feestje zijn wil ik zo lang blijven..

Op 29 april kreeg ik 2 enveloppen van de postbode!! Post voor mijn verjaardag!! Dankjewel Danny voor de boekjes en de leuke mega kaart. Thnx gezinnetje voor de cadeautjez die in de envelop zaten. Foto's komen, voor de nieuwsgierigen.. dankjewel oma voor mijn verjaardagskaartje en mn cadeautje:-) thnx iedereen voor alle lieve berichtjes op facebook! Oh en natuurlijk was het een wel heel speciale verjaardag. Hij begon voor mij gewoon op 1 mei, maar t was in NL op dat moment nog koninginnedag.. en toen het bij mij al over was, en 2 mei was, waren ze in Zoetermeer nog mijn verjaardag aan het vieren. Gek hoor! Verder ben ik hier door de familie ook erg verwend. smorgens een mooie trui gekregen, die k toevallig u aan heb.. halverwege de dag toen Fleur er was heb ik een onwijs gave handtas gekregen. Mijne was kapot dus had een nieuwe nodig.. ik was na mijn trui-cadeautje gaan zoeken naar een tas in het winkelcentrum omdat ik dacht dat ik mijn cadeautje al gekregen had. Helaas en gelukkig dus niet gevonden.. heerlijk gedineerd met Fleur, met liefde gemaakt door Julie, die normaal gesproken niet kookt als John er is.. na het eten een heerlijke chocoladetaart met m&ms gegeten. Kreeg ik tot mijn grote verbazing nog een cadeautje!! Een klein doosje met daarin een ketting met het symbool voor nieuw begin en het woord journey. Deze staat voor mijn reis en wat dit voor een verschil zal geven aan mijn leven. Ook zaten er oorbellen in. Deze zijn gemaakt van paua. Een groen-blauwe nz schelp. Overdag heb ik trouwens ee leuke workshop gedaan met Lucy. We zijn naar en keramiekwinkeltje geweest. Je kiest daar een beeldje uit wat je dan gaat verven en later ophalen als het gebakken is. Eenmaal thuis moest ik Lynda ophalen van daycare want ze was beetje ziek. Julie belde dat haar moest halen en dat we zouden meeten bij de dokter. Uiteindelijk bleek dat Lynda hand voet mond ziekte heeft. Krijg je bultjes op die plaatsen en bij Lynda ook vooral rondom haar luier. Gelukkig gaat het allemaal weer goed ondertussen en eet ze weer goed en slaapt ook weer wat normalere tijden.

EN verder gaat mijn leventje als huisvrouw me ook goed af. Maandag was het aan het stortregenen maar gelukkig gisteren beter weer, heerlijk zonnig hele dag waarop ik gelijk aan het wassen sloeg en drogen.. alles droogt hier buiten ipv in de droger.. en het huis is helemaal aan kant omdat vanmorgen de makelaar een kijkje kwam nemen want de eigenaar wil het huis verkopen na dit huurcontract. Ook mag k straks Lucy uit school halen, haar vermaken, eten maken, Lynda ophalen van daycare, de kinderen douchen en badderen en dan avondeten en bed.. Julie heeft een meeting. Maar ik heb het nog steeds super naar mijn zin. Ik zal probere mijn blog wat meer uptodate te houden..

oohja.  Ik kreeg commentaar dat ik niet meer zo goed bij heb gehouden wat er in de map met cadeautjes van mijn beste vriendinnetjes zat. Op mijjn verjaardag zat daar een cd in met ingezongen verjaardagsliedjes, helemaal persoonlijk met mijn naam. En als afsluiter een liedje van Nick en Simon ingezongen door Selma en Marjorie!! Geweldig. En een lief kaartje met ballonnen. Vorige maand was het pasen. Er zat een slingertje in, zelf geknutseld door de meiden. Hangt netjes op mijn prikbord. Met daarbij een paaskaartje. Oh en 1 maart zat er een spelletje in. Een persoonlijk memory spel met foto's van ons. Zo leuk bedacht!! Moet het gauw eens met Lucy spelen. En ik weet niet of ik feb had vermeld. Toen was het een valentijnskaart met hartjesballonnnen.

OH en ik mag zeker niet mijn kaartje van Sandra vergeten! Een nick en simon kaart! Een mega kaart met daarin een single met de naam Anna, omdat ze mijn naam niet hebben ingezongen met die 154 namen. Thnx!

EN ik weet dat er nog een cadeautje van Vera onderweg is, komt snel hoop ik!!!

Goed ik geloof dat jullie weer aardig uptodate zijn en dat ik nu eens zal proberen mijn foto's up te loaden.  Tot gauw!!!!!   Oeh en voor ik het vergeet.. Gefeliciteerd Ties met je verjaardag vandaag!!