Vaderdag

16 juni 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het vaderdag. Een dag waarop je extra aan je vader denkt. Vanavond dus even skypen.. Het gekke is alleen dat het nu in Nieuw-Zeeland geen vaderdag is, maar pas ergens in september/oktober. Happy father's day.

Goed een halve maand geleden schreef ik mijn laatste blog, ik had als goal gesteld vaker te bloggen.. Niet helemaal gelukt dus.. Ik kan al mijn excuses hier gaan opschrijven, maar daar schieten we allemaal niks mee op.

Dus dan maar gewoon verhaaltje neertypen.. Paar weekenden geleden zijn we in Rainbow's end geweest. Dat is het eerste pretpark in Nieuw-Zeeland, maar voor mensen uit Europa is het niet veel meer dan een kermis ;) De jongeren gaan hier al helemaal los in de botsautootjes en de botsbootjes.. En het is niet goedkoop. Het voordeel is dat ze verschillende prijzen doen. En dat wij met de kids in het kids Kingdom bleven, voor een betere prijs. Leuke dag gehad met z'n allen, niet veel bijzonders. En nu ik het over regenbogen heb, je ziet hier in Nieuw-Zeeland echt ontzettend veel regenbogen, en omdat alles hier zo laag is, ie je vaak de hele regenboog! zo mooi.De volgende ochtend lekker met de hele familie wezen zwemmen. Daarna is Lucy met een vriendinnetje mee gegaan om een nachtje te kamperen. Voor de allereerste keer, maar wat vond ze het leuk. Niks geen heimwee, niks aan de hand, alleen maar goede verhalen. Die maandag was het namelijk de Queens birthday. En dat is dan de koningin van het Verenigd Koninkrijk, das namelijk dezelfde. Er was dat weekend een Engels weekend in Auckland, waarbij er allerlei Engelse dingen waren te zien, als gewoonten en auto's. Ik ging daarheen met 2 andere aupairs om gewoon lekker een dagje ertussenuit te gaan. Gezellig dagje gehad in Auckland.

Ook ben ik afgelopen weekend naar de All blacks geweest!! Het was niet heel indrukwekkend, maar toch iets om meegemaakt te hebben. De kapahaka, de dans aan het begin van de wedstrijd, was erg leuk om te zien.

Verder ben ik van de week nog lekker op het strand geweest met Lynda, bijna niet voor te stellen, aangezien het mid herfst is en het nu  buiten stortregent met harde wind.

Woensdag even langs de dokter tegenover Julies werk in de stad, want Lynda moest even gecheckt worden. Terug naar de auto.. autolichten nog aan.. Ah ooh. Maar ach ik ben maar 15 minuten binnen geweest, dus kan niet veel gebeuren. Julie terug naar haar werk, ik Lynda in de auto zetten en mezelf geinstalleerd, start de auto helemaal niet!! Helemaal niks, nothing, nada.. Julie was al weg, en ik was mijn telefoon vergeten.. probleem!! Gelukkig was ik bij de dokter en hebben ze daar het telefoonnummer van Julie en konden zij vragen of ze terug wilde komen om me te redden.. Na een heel gedoe kon ik weer naar huis. en zou ik nooit meer mijn telefoon vergeten.. (dat lukt nog niet zo best, want vrijdag vergat ik m weer, niet dat ik m Nodig had, maar toch).

Vandaag lekker geskyped met John, want het is zijn verjaardag.. Wat is het toch mooi al die technologie.. gisteren met Vera geskyped.

Tot de volgende keer maar weer, hopelijk voor jullie wat sneller dan nu..

1. Kees Jutte:
    19 juni 2013
    Lees dat je het goed naar je zin heb, ja dingen vergeten komt soms niet zo leuk uit. Maar goed alles weer opgelost, niet het licht van de auto aan laten staan, ook zou ik de accu eens na laten kijken.

Groetjes Kees Jutte