paps en mams

9 maart 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Omdat de meeste van jullie niet geinteresserd zijn in mijn grottenverhaal, maar het liefst willen weten hoe het met mijn ouders was, hier de blog over mijn ouders ;)

Maandagmiddag (15.00uur) kwamen mijn paps en mams aan op auckland international airport. Omdat ik wist dat ze een shuttle bus hadden geregeld naar het hotel, had t voor mijn geen zin daar naartoe te komen. Ik hield op internet in de gaten wanneer ze landden, en ze waren redelijk op tijd. Om 5 uur was ik klaar met werken en vroeg of ik de auto mocht lenen, "natuurlijk", dus ik richting het hotel. Onderweg gaat het benzinelampje branden, ik dacht gelijk: "niet weer!" maar eerst maar naar het hotel gereden. Kom ik daar aan vraag ik naar mijn ouders, receptionist belt op, geen gehoor, klopt op de kamerdeur, geen gehoor, weer bellen, geen gehoor. Toen besloot ik maar te bellen, ze waren even naar buiten voor een wandeling. Eenmaal bij het hotel, natuurlijk verrassing! Lekker drankje gedaan op het terras en daarna wat gegeten in het hotel-restaurant. Ik terug naar huis om ze de volgende ochtend weer te zien met de camper. Mijn lampje brandde natuurlijk, dus eerst op zoek naar tankstation. Eenmaal gevonden tanken.. Dat was even ingewikkeld. Eerste pomp was aan de verkeerde kant van de auto, dus reed ik naar een andere, wil ik gebruiken, staat er dat ie buiten gebruik is. Weer een andere pak ik m staat ie dat ie in gebruik is, dus ik wilde wachten en kijk naar de auto en denk *#&$*$%(#(! MIJN TANKDOP!! Die had ik er bij de eerste pomp al afgehaald en op het dak gelegd.. Dus ik in de stress, rondkijken, niet te vinden. Gelukkig, zonder hulp.., na 20-25 min heb ik m gevonden, kon ik rustig tanken en naar huis rijden!! Wat een avonturen ;) Volgende ochtend haal ik de baby uit bed om uurtje of half tien en hoor ik een camper, ja daar waren ze! leukleukleuk. Ik had anneliese de avond ervoor gevraagd of we haar auto mochten lenen om naar auckland te gaan. En wat een lieverd, het mocht! Dus gauw daar naartoe met papa om de auto op te halen. Daarna door naar Auckland. Eerst even geluncht bij Denny's en daarna op naar de skytower. 28dollar voor  volwassenen, 18 dollar voor senior of student.. Ik dacht, ja ik heb mn studentenkaart wel, maar die is verlopen.. Ach ik vraag voor een studentenkaartje geef mijn schoolpas en hij bestudeert de kaart, ziet wrs de datums erop (01-09-2011 tot 01-03-2012) en vraagt "Is ie nog wel geldig?" Dus ik "Ja hoor!" en ik betaal 18 dollar en krijg mijn studentenkaartje.. zo vaag.. hoe dom kun je zijn, ach geluk voor mij :) Op naar boven, in een lift met glazen vloer.. Gaat super snel. Eenmaal op het eerste uitzichtdek rondkijken, moet je als je rond wil over glas lopen en er staat bij "dit glas is 38mm dik en is dus even sterk als het beton waar u op staat". Ze kunnen me alles vertellen, en iedereen kan er overheen lopen, maar ik bleef het eng vinden, na een half rondje liep ik er al wat zekerder overheen, maar bleef me goed aan de zijkant vast houden. Gaf me wel een beetje hoogtevrees zeg. Toen veel foto's gemaakt en nog een verdieping hoger. 220 meter! Wow, wat een uitzicht, heel auckland, kon zelfs zien waar Milford ligt, dat is waar de nieuwe familie is.. [foto's komen online]. Daarna zijn we nog door de winkelstraatjes gelopen en bij de haven geweest. en toen op naar huis. Oja.. de parkeergarage, 40 dollar voor een dag. 11 dollar eerste uur 6 dollar overige uren.. Maaaaaar omdat wij de skytower hadden bezocht had die vent gezegd dat ie wat korting gaf. JEeeej bij de bataalautomaat bleek het parkeerkaartje 7 dollar te zijn! voor 5 uur, toppie

Volgende dag mochten we ook de auto nog lenen, wat lief van Anneliese! Toen zijn we naar Hunua falls gereden. Daar was een mooie waterval, zie foto's, super uitzicht en kon er ook erg dichtbij komen. Ik vond het erg mooi. impressive. Daarna dachten we nog even wandeling te doen.. 3 uur of 1 uur. ach laten we de drie uur doen.. Oke.. Na 20 minuten staat er dat je beter de route die kant op kan lopen mdat de andere kant gevaarlijk en glad kan zijn, oke, dus wij die kant op. Halverwege moesten we over het water, over stenen hoppen. Ik deed mijn slippers uit en ben door het water gegaan, mijn ouders over de stenen en ik ze over helpen.. Dan na een uur kwamen we bij de cossey dam. Daar kwamen we diezelfde waarschuwing weer tegen. Stom van ons.. Dit betekende dus dat we dezelfde weg weer terug moesten. Dus ach na beete rust, weer terug. gelukkig ging dit wel wat sneller, want alles wat we daarvoor naar boven waren gelopen, onder andere 317 traptreden steil omhoog (ja ik heb ze geteld), mochten we nu naar beneden lopen! Dus na twee-en-een-half uur waren we weer terug bij de waterval en konden we naar huis. Even uitgerust in het huis en daarna door naar de Monarch voor het eten en daarna op bezoek bij Anneliese, zo'n lieve meid, kan het niet vaak genoeg zeggen, sorry als jullie gek van me worden.. Ze komt naar Nederland Ooit, en dan zal ik haar het mooie land laten zien (ze heeft familie in nederland).

Donderdagochtend afscheid van paps en mams genomen, want die gingen naar het noorden, naar bay of islands. Onderweg waren ze de cheese/delicateshop tegengekomen. Die verkoopt nederlandse kaas en andere producten. Zij zich natuurlijk uitgeleefd. Daarna heb ik eig niet zoveel meer van ze gehoord. Als het goed is komen ze morgen hier langs, in milford, want dat is waar ik nu even voor een weekje zit.

Donderdagavond aupairmeeting pukekohe, was weer supergezellig, weer hoop nieuwe aupairs ontmoet. Zij zullen ook zeker in milford langs gaan komen. Vrijdag heb ik dagje gewoon gewerkt en ben om 4 uur op de trein gestapt naar auckland city. Clelia had mij verteld dat je het kaartje in de trein moest kopen, niet erbuiten.. Dus ik netjes in de trein stappen en de conducteur vragen om een kaartje, zegt ie dat ik dat van te voren had moeten doen. Twee opties gaf hij me: uitstappen, kaartje kopn en op de volgende train van 35 minuten later wachten OF blijven zitten en 10 dollar boete betalen als je gepakt wordt.. Hmm ik bleef maar dapper zitten, die tien dollar kan er wel bij, ALS.. Helemaal tot aan Auckland gekomen zonder controle, dus dat was gunstig. Alleen kon ik het station niet af zonder kaartje, haha dus moest ik er daar alsnog een kopen, dat was prima, want het was niet dat ik niet wilde betalen, ik wist niet hoe en wat. Dus gewone prijs alsnog betaald. Daar werd ik opgehaald door Julie enzijn we naar het huis in milford gegaan, 12 min rijden van auckland city center! ..easy. Eenmaal in het huis Lynda, Lucy en John ontmoet. En de aupair, Marcella, was er ook nog! wat een gezelligheid :) Savonds heerlijk samen gegeten en zaterdagochtend kwamen marcella's zus en neef langs om met haar rond te gaan reizen voor drie weken. John had een heerlijke brunch gemaakt, voor een uur of tien.. MIXED GRILL. Heel gek, maar het was heerlijk! Zij zijn nu allemaal weg, en was hier even kort emotioneel afscheid. Blijft lastig als iemand na een jaar bij je te hebben gewoond weggaat. Morgen komen mijn ouders als het goed islangs en krijgen we een Engelse maaltijd. de familie komt oorspronkelijk uit engeland. Spannend. Vanmorgen ook al hier in het shoppingcenter geweest. Lekker ruim, genoeg winkeltjes om niet naar de grote stad te hoeven. en het is op zo'n 20 stappen van het huis! Heerlijk.

Oh trouwens mijn kamer hier heeft twee grote tweepersoonsbedden en een grote inbouwkast. Ruimte genoeg! en heerlijk uitzicht, mooie landschap, berg, vulkaan, stad en ZEE!

Morgen maar eens op verkenning uit.. in Takapuna is een markt morgenochtend. 20 minuten lopen van hier..Mss met paps en mams..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil Hamelinck:
    9 maart 2013
    Mooie foto's en een gezellig reisverslag. Veel plezier!!
    Groetjes, Wil
  2. Sabine:
    9 maart 2013
    Aaahhh! Die foto's! Jaloers! Het is veel te mooi daar!!!

xx
  3. Colette:
    11 maart 2013
    Hi
    Heel bijzonder om op de foto's ineens meer bekenden te zien. Leuk om zo gezamenlijk dingen te ondernemen. Geniet ervan.
    gr. Colette
  4. Kees Jutte:
    13 maart 2013
    Fijn natuurlijk om je ouders te ontmoeten, mijn nicht dus. Wat zou ik graag ook dat land bezoeken, maar dat zal altijd wel een droom blijven. Mooie foto's ook heb er echt van genoten. Nou wens je nog veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Kees Jutte