Laatste week in Puke

25 maart 2013 - Pukekohe, Nieuw-Zeeland

Jeetje mijn vorige verhaal is van een week geleden. Het voelt al veel langer, dus tijd voor een nieuwe!

(Milford) Die zondag waar het vorige verhaaltje geeindigd was kwamen min ouders langs aan het einde van de ochtend. We zijn toen samen met Julia, Lucy en Lynda naar het strand in Takapuna gelopen. Ongeveer 15 minuten.. Eerst wilden we graag een kopje koffie beneden bij het strand.. Moesten we onszelf op de wachtlijst zetten. Waarop we een rode kreeft ofzo kregen die zou gaan knipperen als ons tafeltje vrij was. Nouja ik denk 20 minuten later hadden we dan een tafeltje en konden we iets drinken. Niet zoveel lekkers voor een lunch op de lijst, dus alleen maar sapje voor mij. Heerlijk vers Perensapje. Na het drankje het strand op. Lekker zandstrand met natuurlijk zee. Eenmaal plekje gekozen om te zitten gingen mn ouders en Lucy de zee in. Jeetje wat was het heerlijk! Wat balen dat ik zo stom was mijn zwemkleding in Puke achter te laten.. Niet kunnen zwemmen dus. Mijn ouders wel en mams was erg blij dat ze de zee in was geweest. Ik heb heen en weer gelopen over het strand met Lynda. Die liep steeds weg, ik eracheteraan, terugbrengen, en daar ging ze weer..
Toen besloot Julie dat het tijd was terug te gaan. Zij gingen terug en ik bleef nog even met mn ouders. Zij nog een keer de zee in en dan opdrogen. Terwijl mams ging opdrogen ging ik met paps op zoek naar een ijsje. Hij lekker ijsje van mr Whippy en ik had eigenlijk heel veel trek dus ik ging hotdog halen. Was heerlijk gekruide worst met broodje. Vroeg ik zonder zuurkool (!?!) krijg ik het toch.. Dus ik zeg toen ik het kreeg, he ik wilde zonder zuurkool.. Haalt ie het er af en gooit ie het terug in de bak waar het uit kwam.. Jakkiee ;) Maar gelukkig was de hotdog heerlijk, niet te veel over nadenken ;)
Daar besloten we via de winkeltjes terug te lopen en verder via het strand terug naar Milford. Toen we terug liepen naar het strand wilde ik wel heerlijk ijsje van dat restaurantje waar we net wat hadden gedronken. Maar had geen zin om in de rij te staan.. dan maar geen ijsje. Andere keer beter. Terug via het strand.. Zeg maar rotsen.. Uitgeharde lava ofzo was het. Ik vond het geweldig maar was niet echt de makkelijkste weg. Waar de heen weg een 15 min was, was de terugweg denk ik meer dan een uur..  Ach we hadden mooi uitzicht ;)
Eenmaal thuis had John heerlijk gekookt voor ons! Lekker met zn allen gegeten en nagepraat. Volgende ochtend was mijn eerste werkdag.. Paps en mams hebben in mijn kamer geslapen, omdat daar toch een bed leeg staat en dat veel beter slaapt dan een camper.

Volgende ochtend had ik Lynda thuis. Toen mijn ouders vertrokken, Lynda dr slaapje had gedaan ben ik met haar lekker naar het strand dichtbij geweest, 5 min.. Heerlijk was het. Ik had verder niks meegenomen, maar we hebben wel even lekker over de golven gesprongen enzo. Geweldig vond Lynda het. DUS de volgende dag, zij dr zwemkleertjes aan en hop het water in,.. Lopen omvallen en springen, Heerlijk. Hoop dat ik dat vaker kan doen, met mooi weer! (en mss mn eigen zwemspullen..)

woensdag had ik een vrij dagje en heb ik lekker helemaal niks gedaan. Lynda is woensdags naar de opvang, dus heb haar met John weggebracht en ben toen gaan relaxen met mn tablet en muziek :)
Smiddags Lucy ophalen van school met John en dan even lekker thuis spelen. We gingen eerst naar het winkelcentrum, heerlijk ijsje gegeten zeg! yummie. Verder niet zoveel. Lucy had een vriendinnetje mee, dus ben geen koekjes met r gaan bakken zoals ik wilde.

Donderdagochtend stressen!! Alle tassen inpakken, ik had voor de kinderen al hoop klaargelegd, maar was nog niet gecheckt en moest nog veel gedaan worden dus. John en Julie hadden ook nog niet ingepakt dus soort van paniek. Ik ging naar het winkelcentrum met Lucy en Lynda om schoenen te kopen en Lynda's pony bij te laten knippen. Lynda was erg dapper en liet het allemaal gebeuren, en het was ook nog eens gratis! Daarna op zoek naar schoenen voor Lucy.. een paar nette schoenen voor onder dr jurken voor tijdens diners op de cruise. Mooie roze schoenen gevonden voor 12 dollar.. en nog even bij de goedkope sportschoenen kijken. Een paar iets te groot was 3 dollar en het andere paar goede maat was 2, 20.. Nou dat gaat prima. Afrekenen! Kunnen altijd nog ruilen.. Bij de kassa, blijkt alles bij elkaar 7 dollar te zijn!, 6,90 zelfs..! Nou dat was natuurlijk een geweldige deal.. Hoppa drie paar schoenen erbij.

Terug naar huis en verder stressen. Laatste dingetjes pakken en de taxi staat voor de deur te wachten. Toen ik eerder vroeg of ik kaartje in de bus moest kopen, zeiden ze dat ze taxi voor mij geregeld hadden naar het centrum van Auckland.. Oke?!

Mijn taxi stond er dus ik breng Lynda naar beneden in hun taxi en ga naar mn eigen taxi. Die brengt me naar het treinstation in denctraal Auckland. 38 dollar voor 15 min ofzo!! jeuzes, mijn allereerste keer in een taxi ooit, ben zelfs in nederland nog nooit met een taxi geweest. Daar de trein gepakt waarvoor ik precies op tijd was en hop naar Puke.

Eenmaal in Puke haalt Clelia me op en is alles weer normaal als daarvoor.

De hele week vraagt Clelia me al of ik wel zeker weet dat ik wegga en of ik niet liever in Pukekohe blijf. Vind het niet zo leuk dat ze het alsmaar vraagt. weet ook niet wat te zeggen. Ik vind de familie hier niet zo leuk, maar Pukekohe vind ik super. leuke aupairs, winkeltjes en Anneliese vlakbij in de buurt! Maar ik heb voor Milford gekozen om daar een geweldige tijd te hebben. Het liefst  zou ik Kassie meenemen en een autootje hebben ofzo. Maar dat gaat m niet worden. Vrijdag zal dus lastig worden om hier weg te gaan, maar ook eindelijk nieuwe start en weer hard aan het werk.. daar ben ik nu niet zo aan gewend meer..

Komt goed!! Oh ik heb afgelopen vrijdag nog bij Anneliese opgepast, wat een schatjes wonen daar toch. Balen allebei nog steeds dat het niet heeft gewerkt om daar te blijven, maar is niet anders.. Op de terugweg nog een possum onder mn autobanden gehad.. whoops. die stak over in het pikkedonker, waar ik 100km/h reed. Gaat niet samen.

Deze week een week van afscheid en nieuw begin. Donderdag laatste avondje met de aupairs hier. Maar het kleine groepje waar ik meer mee omging de laatste weken komen zeker langs in Auckland en ik kan nog wel hier heen terug in de weekenden. Ik ga trouwens proberen mijn (waarschijnlijk dan al ingepakte) koffer mee te nemen in de auto donderdagavond, zodat de aupairs hun berichtjes achter kunnen laten!

En dan vrijdag met mn paps en mams op naar de coromandel en maandag naar Milfors om dan dinsdag definitief in Milford aan de slag te gaan!

Jullie horen weer van me. (had trouwens wel al eerder deze week wat foto's online gezet.