Afscheid in Puke

29 maart 2013 - Pukekohe, Nieuw-Zeeland

Pff wat een drama om even wat foto's op een dvd te laten zetten. Ik ging naar de  winkel: The Warehouse Stationery, om een paar foto's af te drukken voor afscheidskadootje en alle foto's te laten branden.. Woensdagmiddag ga ik met Faith Will uit school halen maar rijden daarvoor nog even langs de winkel. uurtje de tijd voor genomen. Ik proberen om op de computer te gaan, gaat nog goed, foto's uploaden, duurt even maar gaat ok goed. Daarna nog wat foto's uploaden, de map met de meeste foto's, gaat niet goed.. Want er zijn meer dan duizend foto's in die map en dat kan de computer niet aan. Nouja dan maar wat foto's zoeken die niet in die map staan.. Afdrukken gelukt. Probeer ik het uit te zoeken om op een dvd te zetten, maarja ik heb natuurlijk al meer dan duizend foto's, dus met die computer gaat niet lukken. Ik werknemer erbij gevraagd die kwam me gelukkig helpen. Ondertussen was het al 5 voor 3 en moest ik naar school om will op te halen, maar die computer was net bezig alle foto's up te loaden.. Ik haar gevraagd of ik het hier kon laten en dan was ik in een kwartiertje terug. Dat was goed. Zij zou het in de gaten houden, die grote map met foto's splitsen en alles uploaden. Kom ik terug met Will en Faith, is het mislukt.. Ze had besloten het op de werknemers computer te doen maar wist niet welke mappen en ze wilde niet in mijn mappen rondneuzen. Dus of k even wilde aangeven welke mappen het waren. Natuurlijk, dus dat gedaan, uploadtijd 1 uur, 50 minuten, anderhalf uur.. allemaal verschillende mappen. Dus gelukkig kwam een andere werknemer een kijkje nemen en die vroeg of ze me mocht bellen als het klaar was. Ik blij, naar huis en dan hoor ik t wel. Savonds ging ik oppassen bij Lewis en James, twee lieve jongetjes in Puke, James zit bij Will in de klas. Moeder heeft een aantal jaar in nederland gewerkt en spreekt dus aardig woordje nederlands. Erg leuk en even mee gekletst. Toen zij weg waren ben ik met de kids door de achtertuindeur naar buiten gegaan, dan sta je op de rugbyvelden van Puke, zo raar. Er helemaal omheen lopen. 4 rugbyvelden om bij de speeltuin te komen. Erg leuk samengespeeld en verder hele lieve jongetjes, makkelijk naar bed enzovoorts. Toen de ouders later thuis waren en ik naar de auto liep was het zo mooi. Ik liep buiten eind maart om 11 uur savonds in mn t-shirt, ik keek naar boven en daar zag ik een prachtige sterrenhemel. Dan besef ik weer even dat ik echt aan de andere kant van de wereld ben. Heerlijk!
Maargoed, geen telefoontje gehad tot 6 uur.. Het zou de volgende dag klaar zijn. Dus ik om tien voor 9 naar de winkel, waren half 9 opengegaan.. Kom ik binnen is het nog niet klaar. Dus ik moest weer wachten, maar ze zouden het voor de helft van de prijs doen. Ik mooi papiertje uitgezocht en een fotolijst en weer terug. Bijna klaar (Ondertussen had ik nogal haast, want clelia wilde om kwart over 9 thuis weg om naar de sport te gaan) Jeetje ik had t wel een beetje gehad. Gauw alles meegekregen, en toen ik had betaald zag ik dat het niet de halve prijs was, maarja ik vond het wel best, als ik maar weg kon! Ach achteraf, 8 dollar  (5 euro 19) voor 1700!! foto's op vier dvd's vond ik een prima deal ;)

Donderdag was mijn laatste dagje werken in Pukekohe. Ik was de ochtend aan het werk (na dvd stress) en ik stelde voor om mee te gaan naar kindy van Faith, zodat ik haar kon ophalen later.. Maar toen ging mn telefoon, Anneliese belde of ik aan het werk was. Ik zou savonds bij haar langs gaan om nog even gedag te zeggen om dat de kids voor het weekend weg waren en ik de volgende dag ook weg zou gaan. Ik was natuurlijk aan het werk, maar Clelia was ook thuis, dus ik vroeg wat er was. Ze gin de kinderen nu al wegbrengen! Naar dr zus/moeder, waarvan ik dacht in Hamilton, uurtje rijden.. Oh dat vond ik natuurlijk wel leuk, anders had ik ze niet meer kunnen zien. Dus ik vroeg Clelia of ze het goed vond, maar kreeg gelijk allerlei vragen over mn uren deze week enzo. Ach ze vroeg dus of ik nu wilde stoppen en niet meer werken de rest van de dag.. Dus ik antwoordde: "Ja, als je me niet nodig hebt, ja graag". Nouja ze vond het goed, niet van harte, als ik de volgende ochtend dan nog wat zou werken. Dus ik "blij" en Anneliese teruggebeld. Zij zou me komen ophalen en dan zouden we gaan. Ik nog even de keuken schoonmaken terwijl Clelia Faith wegbracht. Anneliese kwam, ik stapte in en ze zei dat we rond 7 uur terug zouden zijn, ik dacht prima, als het uitloopt 8 uur.. Precies op tijd voor de aupair meeting! Kids van school gehaald, langs de Burgerking, tassen thuis opgehaald en rijden. Richting Auckland.. HUH!?.. En nog verder, tot ik de borden Whangerei tegenkwam.. Dat is hartstikke ver weg. Uiteindelijk hebben we 3,5 uur heen gereden, de kinderen afgegooid bij dr zus, gewacht tot haar moeder thuis was en toen na halfuurtje weer terug, 3 uur rijden. Wat was het trouwens een prachtig plekje om te wonen. Omringd door bomen, dus echt de privacy. Groot landschap en de paarden waren los, dus die liepen gewoon over het gras in de achtertuin. Erg mooi, sorry geen foto's.. Eenmaal terug in Puke was het 9 uur en heb k me af laten gooien in the monarch waar we altijd meeting doen. Helaas geen koffer bij me en dus geen verhaaltjes, nog, van mijn mede-aupair-vrienden.

Vrijdag nog even wasje gedaan, dora-spelletje gespeeld met Faith en wachten op mn ouders, die een berichtje stuurde dat ze eerder waren, want ze hadden hun vlucht 2 uur eerder gezet. Oke! Ik had met de foto's een fotolijstje gevuld met wat berichtjes erin als afscheidskadootje, vond ik wel zo netjes. Toen ik het gaf zei Clelia  dat ze ook iets had maar dat het nog maar half af was, dus dat ze het nog niet kon geven. Dat komt dan dus nog.. Toenn mijn ouders eenmaal een auto hadden zouden ze er in een halfuurtje zijn, half twaalf. Ik geloof dat ze er uiteindelijk half 1 waren.. Zooveel file vanuit auckland.. Jammer. Maar gauw auto ingeladen, gedag gezegd en ervandoor, Op naar de Coromandel! Eenmaal de snelweg in zicht, file......

1. Kees Jutte:
    27 april 2013