Tuakau

17 februari 2013 - Tuakau, Nieuw-Zeeland

halloo allemaal,

Ja met mij gaat het goed, iig stukken beter dan een week geleden. Kan het me bijna niet voorstellen dat ik een week geleden og in southbridge was. Heel gek.

Ik dacht laat ik jullie eens op de hoogste brengen van alles nu.

Deze week bij Anneliese, Kevin, Ethan, Telesia en Kastanja geweest. En wat zijn ze lief om mij gewoon in huis te nemen. Verder heb ik deze week verschillende gezinnen gesproken om te kijken of ik hun toekomstige aupair wil worden.

Nou was er een familie in Hamilton, nouja vlakbij daar, die me graag direct wilde hebben tot en met augustus. Maar ze wonen een beetje afgelegen en er zijn niet echt andere aupairs in de buurt. Dus nouja, ik had met de aupair gesproken, zij was super enthousiast, maar vandaag toch besloten dat ik daar niet naartoe wil. Dit is mede omdat ik gisteren bij een familie op bezoek ben geweest hier vlakbij, in pukekohe. Dat is het dichtsbijzijnde plaatsje met winkeltjes en alles van Tuakau. Daar woont een familie met drie schattige, jonge, kindjes. Jongen van 5, William, meisje van 3 (bijna 4), Faith en een meisje van 3 maanden oud, Kassie. Moeder is nu nog thuis van zwangerschapsverlof en gaat volgende maand weer werken. Wat wij hebben afgesproken is dat ik het gewoon 2 weken ga uitproberen en dat we dan samen beslissen hoe verder. Ik kan daar blijven tot de nieuwe aupair komt. Dat is nog even een verhaal apart. Die apair die ze graag willen hebben komt van Hongarije, maar met de nz regels heeft zij niet de mogelijkheid om een working holiday visa aan te vragen. Hierdoor moet zij een gewone working visa aanvragen. Wat allemaal ingewikkelder is. De kans is dan ook vrij groot dat ze de visa helemaal niet krijgt. Als dat het geval is, wil de familie me graag houden. En ik zou daar ook wel happy mee zijn, omdat er in Pukekohe veel andere aupairs wonen en omdat ik dan nog lekker dicht bij Anneliese en dr gezinnetje woon.
Verder is er natuurlijk nog dat andere gezin waar ik eind maart terecht zou kunnen. Zij vindt het oke als ik haar over twee weken laat horen hoe en wat. Dus dat gaan we nu maar doen.

Het is wel allemaal lastig hoor, ik wil natuurlijk niet weer in een zelfde situatie terecht komen als in Southbridge. Het mooie hiervan is dat ik beetje noordereiland en zuidereiland te zien krijg. Maar Anneliese is erg lief en zegt dat ik altijd terug mag komen naar haar als iets niet werkt, en zeker moet blijven langs komen in mn vrije tijd.

Dus ik denk dat dat alles zo'n beetje is. Mijn volgende blog zal dus zeer wrs vanuit Pukekohe zijn, bij de andere familie. Maar.. Ik hou jullie op de hoogte.

1. Wil Hamelinck:
    17 februari 2013
    Hoi Anja

Veel succes met alle nieuwe uitdagingen.

Liefs,
    Wil
  2. Sonja:
    17 februari 2013
    Hee Anja,

Het lijkt wel "Pippi in Taka Tuku land"
    Veel succes en vooral genieten!

groeten Sonja
  3. Colette:
    27 februari 2013
    Hi Anja.
    bedankt voor je kaartje. Right on time!!
    De meeste werkzaamheden zijn gereed, zoals de nieuwe gashaard en de stucadoor. We willen komend weekend de grootste dingen gaan verhuizen en dan er langzaamaan gaan wonen.
    Groetjes
    Colette