eerste dag alleen

5 november 2012 - Southbridge, Nieuw-Zeeland

Zo vandaag mijn eerste dag alleen gehad, want dennie is vrijdag vertrokken.

Smorgens waren de kinderen erg moe, dus ik moest ze uit bed halen, terwijl ze normaal al beneden lagen voor de tv om 7 uur.. ze wilde hun moeder.. Dat ging m niet worden, want die was om half 7 vertrokken om het vliegtuig te halen naar auckland, voor haar werk. Dus, even wat tegenstribbelen gehad.. Allemaal ontbeten, toen kleding aantrekken. Aangezien de oudste twee zichzelf moesten managen, wilde ik de jongsten helpen met aankleden, doen ze namelijk niet zelf.. Maar dat wilden ze niet.. Hoop gehuil en tegenstribbelen, maar uiteindelijk gelukt.. Op naar playcenter.. daar waren we dan weer veel te vroeg..maar dat geeft niet.. we gingen naar binnen met alle spullen en lekker gespeeld.. binnen weliswaar, want het regende beetje. Tegen tienen gingen de kids aan tafel en kregen ze een cakeje omdat er een jongen voor het laatst was, hij gaat naar school vanaf volgende week. Elk kind een cakeje om zelf te versieren, met daarin allemaal een eigen kaarsje.. Kaarsjes gingen aan en WOESJ, Tabithaᷰs haar in de fik, stinken, roken.. oeh niet goed.. Ik haar opgepakt, allemaal zwart in haar haar. Gewoon verbrand! En een beetje haar gezicht. Natuurlijk was ze ontzettend geschrokken, maar het deed ook pijn. Haar getroost en naar huis gegaan. Was zelf ook wel even geschrokken, maar het zag er niet ernstig uit, we hebben het koud gehouden en zalfje erop gesmeerd.. Het was wel even jammer dat ik de ouders niet kon bereiken, maar uiteindelijk heb ik vader kunnen spreken, en hebben we even kortgesloten wat te doen. Goed... Als dat geen super begin was van mijn looptijd ;)

Ojaa.. en toen ik thuis kwam bedacht ik me dat ik mn camera vergeten was bij playcenter.. Dus ik al helemaal klaar om terug te gaan en te kijken hoe ik binnen kon komen.. Toen werd er gelukkig gebeld dat ze m gevonden hadden en dat iemand m kwam langs brengen. Wat een lieve mensen toch!! dus die heb ik gelukkig weer terug.. Gaat goed met mn spullen.. Stomme kaarsjes ook!

Ben benieuwd wat morgen brengt..

1. Louis:
    5 november 2012
    Meid, je maakt daar wat mee, dan hebben wij het vroeger toch wel iets makkelijker gehad. Niet dat we het niet allemaal ook hebben meegemaakt met jullie maar in een veel ruimer tijdbestek. Jij krijgt echt alles in een keer voor je kiezen. Je moet maar denken: ᷱJe kan het maar gehad hebben, dan kan het daarna alleen maar beter gaan.
    Papa
  2. Patricia:
    5 november 2012
    Goh Anja, da's niet best, maar troost je.........als het al met papa is besproken, dan zal het wel goedkomen.......maar wie verzint het nu om kaarsjes bij een kindertractatie te geven?! Dat zou hier niet goedgekeurd worden. Je ziet maar weer.....ook hun kunnen van jou nog iets leren. Op naar een goede volgende 'start'.
    Patricia
  3. Kees Jutte:
    5 november 2012
    Hoi Anja, wens je een betere start voor morgen