Bay of whales

11 augustus 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Sorry dat ik niet zoveel updates doe, maar ik heb gewoon niet supergroot nieuws iedere keer. Het voordeel nu is dat ik extra veel te vertellen heb, ik heb dus maar een lijstje gemaakt zodat ik niks vergeet ;) Sorry als het niet in de juiste volgorde is, maar dat is allemaal een beetje lastig na een hele maand geen blog.

Groot nieuws deze week.. Er is een huis gekocht. Eindelijk een einde aan alle weekenden in de auto rondrijden om een mooi huis te vinden. Het huis is op 1378 Whangaparaoa road in Army bay. (Hier de website als je wat foto's wil bekijken: http://www.realestate.co.nz/2071852) Het is een fijn huis, met een tuin, zodat ik eindelijk lekker zonder te veel poes pas naar buiten kan. Nu zitten we namelijk in een appartement met alleen balkons, wat betekent dat als ik even naar buiten wil, ik lynda's jas, luiertas, schoenen, flesje water, enz allemaal moet meenemen. Straks kan ik gewoon de deur open zetten en naar buiten lopen.
Julie belde mij op vrijdagavond op. Zij zou even naar de bar gaan en John ophalen (want die kwam terug vanuit Wellington). Aan de telefoon vertelde ze dat ze het huis hadden en of het prima was dat ze nog even wat met John ging drinken... Lief als ik ben kon ik natuurlijk geen nee zeggen. Dus ik sjeesde met Lynda en Lucy, die al in pyjama's waren, naar de Warehouse (die nog net open was) om een kaartje en wat ballonnen te kopen. Gauw weer teruggegaan, alle 20 ballonnen opgeblazen en klaar gelegd voor als Julie en John thuiskwamen. Uiteindelijk liep ons plannetje een beetje in de soep. John en Julie kwamen pas om half 11 thuis. Lynda had ik om half 9 al doodmoe in bed gelegd en Lucy was net om 10 uur naast me op de bank in slaap gevallen.. Helaas.. Ach toch leuk geprobeerd :)
Gelukkig hadden Lynda en ik wel een erg leuke avond gehad. Lynda was met de kaarten aan het spelen.. In de doos en dan weer op de grond gooien.. ach het hield haar bezig. Op een gegeven moment had ik een lekker gek momentje. De kaarten lagen op de grond en ik probeerde ze op te rapen met mn voorhoofd, waarop Lynda en Lucy dat natuurlijk gingen proberen. Wat resulteerde in een aantal leuke foto's. Oja, omdat de huiseigenaar waar we het huis nu van huren een nieuw huis heeft gekocht, wil hij dit graag verkopen, dat is ook de voornaamste reden waarom we nu al verhuizen.. Hij kwam dan ook afgelopen weekend zijn grote witte bank ophalen, die wij mochten gebruiken omdat hij er geen ruimte voor had. Het is nu in huis dus een stuk ruimer, omdat we een hele zithoek minder hebben. Het wordt trouwens nog een hele klus om alle meubels het nieuwe huis in te krijgen, aangezien we kleiner gaan wonen, en Julie ook nog meubels heeft die overkomen vanuit Engeland. Wordt dus passen en meten..

Even geleden alweer had Lucy vakantie, we hebben een aantal leuke dingen gedaan in die weken, waaronder cupcakes maken. Was een hele snelle workshop, maar een super resultaat van ons beiden! Er waren in de mall ook beide weken optredens, Lucy vond het geweldig. De tweede week was er een piraten optreden met levende dieren, helemaal Lucy's ding! Ook heb ik toen een nieuwe tas gekocht aangezien mijn nieuwe blauwe, die ik voor mijn verjaardag gekregen had kapot aan het gaan was. Van de winkel dus een tegoedbon en een nieuwe tas. Julie werkt sinds de vakantie parttime, ze heeft elke week woensdag en donderdag nu vrij. Op woensdag doet ze een art workshop en op donderdag allerlei andere dingetjes die nog moeten gebeuren. Ik had me voorgenomen om na de vakantie op woensdagochtend te gaan zwemmen. Ik gooi de kids dan af op school en daycare en ga daarna door naar het zwembad. Dus twee weken geleden was het zover. Woensdag stond ik op en ik voelde me zo belabberd. Ik was misselijk en ik had zeebenen. Maarja ik had mezelf voorgenomen te gaan zwemmen, minimaal een uur, en kon natuurlijk niet de eerste dag al afzeggen.. Toch gegaan, maar na 15 minuten kon ik niet meer, zo ziek voelde ik me. Ik ging dus naar huis en heb de hele dag op de bank gelegen. Toen om 2 uur belde Julie vanuit haar art workshop dat ik Lynda moest ophalen van daycare omdat ze koorts had. Dus toen waren we allebei ziek zwak en misselijk.. Verder ben ik al een tijdje bezig met hoesten en verkouden. Ik krijg het van Lynda en Lynda krijgt het weer van mij. Dus op donderdag besloot ik dat ik maar eens naar de dokter moest. Ik voelde me nog niet top, maar het ging al iets beter. Ik had tijdje terug al gewoon medicijnen gehaald in de apotheek, maar voor mijn verzekering moet het voorgeschreven worden door een dokter om het vergoed te krijgen. Dus ik besloot om dan maar 150 dollar uit te geven om langs een dokter te gaan en te kijken wat die te zeggen heeft. Uiteindelijk merkte de dokter dat ik toch wel ziekjes was en kreeg ik antibiotica voorgeschreven (weer 50 dollar). Ik ben nu van de medicijnen af, voel me een stuk beter na een halve week alleen maar in bed en mijn hoest begint ook al op te klaren. Nu nog hopen dat de verzekering dus wel uitkeert! We hebben sinds de vakantie nu ook schoonmakers in huis. Op donderdag komen ze de badkamers, keuken en vloeren doen. Scheelt weer een hoop werk voor mij. Was voor mij bijna niet te doen, omdat ik Lynda de hele dag om me heen heb rennen en ze bang is van de stofzuiger..

De week na de vakantie ging ik op donderdagochtend samen met Julie en Lynda naar een cafe in Mairangi bay, wat in het weekend geloof ik gebruikt wordt als kerk. Het was een erg leuk cafe met heel veel speelmogelijkheden voor de kids. We gingen erheen om met een collega van Julie af te spreken. Verder ben ik vorige week op zoek gegaan naar het Nederlandse restaurant in Birkenhead. Ik wist het adres uit mijn hoofd, dus met de navigatie voorin de auto en Lynda achterin ging ik op zoek. Toen de navigatie zei dat ik het bereikt had zag ik het helemaal niet. Dus na twee keer omkeren zag ik dat het op het hoekje zat. Geen parkeerplekken.. Aan een drukke winkelstraat en ik had het eigenlijk alweer gehad omdat ik het eerst niet kon vinden. ACh het zag er ook niet gezellig uit. Ik weet nu waar het zit en weet dat ik er niet nog een keer naartoe hoef ;) Ik geloof dat er ook een gezelligere zit in Orewa, dat is dichterbij waar we straks gaan wonen.. Dus dan maar weer s daar kijken.

Verder zal ik via deze week nog even Tante Corrie en Ome Ad feliciteren met hun 40e trouwdag. Ik heb gehoord dat mijn kaartje en kaarsjes erg in de smaak gevallen waren :) Altijd leuk om te horen. Oh dit doet me ineens denken aan als iemand post hierheen wil sturen... Wij wonen dus vanaf 13 sep (het is nog niet 100procent officieel, op papier) op het adres wat ik eerder genoemd heb. Als je iets wil sturen van een kaartje duurt het ongeveer een week. Zit er iets extra's bij dan kun je beter even wachten, want dat duurt altijd langer, dus dan kun je beter met zekerheid het naar het nieuwe adres sturen als we er al wonen.. Al zal het hier wat aardiger gaan dan in Southbridge waar ze mijn post gewoon in de openhaard gegooid hebben ofzo.. Ik heb wat kaartjes op de bus gedaan naar Southbridge, want Archie en Ossie worden maandag 5 jaar en gaan voor het eerst naar school. James is dan donderdag/vrijdag jarig en Ione wordt volgende week 11.. Dus ik dacht, ach als ik maar gewoon doe wat k wil.. Ik heb ze dus kaartjes gestuurd met voor de kids een kleinigheidje erin. Ik zie wel of ik enige reactie van ze ontvang, zou wel zo aardig van ze zijn.

Verder heb ik afgelopen woensdag mijn nagels laten doen in een nagelstudiootje hier in het winkelcentrum. Ik probeer elke keer zelf mijn nagels te doen, maar vaak is het binnen een half uur alweer beschadigd omdat ik ze niet lang genoeg heb laten drogen bijvoorbeeld. Nu heb ik ze laten doen met Shellac, dat is speciale lak die bij elk tussenlaagje 30 sec onder de blauwe lamp moet. Het moet twee weken blijven zitten zonder dat er stukjes afvallen of het beschadigd. Het is ook gewone nagellak op mijne eigen nagels, dus wordt er niks beschadigd, Dus das mooi.

Verder doet Lucy elke maandag netball met haar school. We spelen dan met een team tegen teams van andere scholen uit de buurt. Netball is een soort korfbal, maar dan met een net. Ze mogen niet lopen met de bal en mogen elkaar niet aanraken. Elke week wordt er een player of the day gekozen. Iedereen was al aan de beurt geweest dus afgelopen week wisten we dat het Lucy's beurt was :) Ik was er dus bij toen ze de wisselbeker mee kreeg.. Ze was helemaal trots. Het enige probleem was. De trofee moet na een week weer terug. We hadden er gelukkig aan gedacht. Ik had m in haar tas gedaan en zij moest m op school afgeven. Maar toen we op school aankwamen was hij in tweeen gebroken... PROBLEEM.. Gelukkig hebben we m weer naar huis gekregen, heeft Julie m met superglue weer in elkaar gezet en is het weer goed gekomen..
Lucy is ook erg goed bezig met haar Nederlands, we hebben een dag van 1 tot 10 geteld in het Nederlands en elke keer als k het haar vraag, al zitten er weken tussen weet ze het nog precies. Zonder enige hulp.. Volgens mij is ze slimmer dan ze zichzelf vaak doet voorkomen.

Gisteren heerlijk een paar uur met Selma kunnen skypen. Overal over bijgepraat en het was weer erg gezellig om elkaar te zien en over van alles, maar vooral JVA ;), te kunnen praten. Sorry dat ik deze donderdag niet op het vliegtuig stap, maar er moet hier nog te veel gebeuren om nu al naar huis te gaan. Ik heb nieuwe aupairs ontmoet, moet nog reizen, moet nog wat avonturen beleven, voor ik met een gerust hart naar huis kan vertrekken. Jullie zijn natuurlijk allemaal van harte uitgenodig om hier langs te komen ;)

Het enige slechte nieuws is dat ik Lynda tegen een schommel op heb laten lopen.. Was even niet goed aan het opletten bleek wel, ze is zo ontzettend snel. Blauwe wang en een hoop zand in dr gezicht was het gevolg. Gelukkig is dr blauwe wang nu weggetrokken en is alles goed met haar, maar was wel even schrikken. Want die week was John precies thuis dus ik wist dat ik gelijk erop aangesproken zou worden.. Ach, ik heb zoiets van.. Kan gebeuren.. We hoefden niet naar de dokter en ze leeft nog, dus prima toch ;) Ze gaat zo hard vooruit. Ze doet al heel veel op het potje, ze kan zelfs een hele middag droog blijven. Ze begint steeds meer te praten en woorden te herhalen. Elk kind dat kleiner is dan zij of in een buggy zit krijgt het woord baby naar zn hoofd gegooid, ze stopt dan ook niet meer, haha. Verder elke hond is een 'goggel' (doggie). Ik ben Amna, mommy and daddy weet ze. Lucy is Ushi en Tissue is Ishu. Erg verwarrend meestal voor John en Julie, maar ik kan uit de meeste woorden wel wijsmaken wat ze wil. 'wah er' zegt ze als ze water wil. En ze weet al een aantal lichaamsdelen te benoemen. De meeste weet ze wel aan te wijzen als ik ze benoem. Erg leuk om haar zo vooruit te zien gaan.

Ik geloof dat dit wel alle info is die ik had, mijn lijstje is in ieder geval klaar. Een hoop veranderingen komen eraan. Nieuw huis, inpakken van alle spullen. Gedag zeggen tegen een aantal vrienden.. Nieuwe school voor Lucy, nieuwe daycare voor Lynda en weer op zoek naar nieuwe playgroups voor muziek en dingen te doen met Lynda. Ik geloof dat er in de buurt van het nieuwe huis een Playcenter zit, dat is dat Nieuw-Zeelandse waarbij je naar een gebouw gaat, maar bij je kinderen blijft en samen met alle andere kids speelt. Mijn volgende blog zal of midden tussen alle dozen zijn of alweer in het nieuwe huis, met dan weer een hele hoop nieuwe verhalen..
Oh ja, moet natuurlijk even mijn titel uitleggen. Whangaparaoa, de straatnaam van ons nieuwe huis, betekent Bay of Whales. Ik hoop dus dat ik nog een hoop walvissen, whales, mag gaan spotten vanuit ons nieuwe huis! (Ohjaa.. Het wordt voor mij de allereerste keer dat ik in mijn leven ga verhuizen.. wat is dat spannend!)
Tot dan!